Prilba na motorku, s ktorou budete naozaj spokojní

Akonáhle prídu prvé teplejšie dni, pre niekoho to značí v prvom rade jediné- čas vytiahnuť motorku a prebehnúť naše cesty. Avšak kroťme temperament, v prvom rade je dôležitá bezpečnosť, skúšobná jazda, výbava a samozrejme vhodná prilba na hlave.
Bezpečnostný prvok vo forme moto-prilby predpisuje tiež zákon, avšak zodpovednosť voči svojmu zdraviu (a životu) musíme cítiť aj my sami. Dúfam, že tejto základnej poučky sme si všetci dobre vedomí a preto je skôr otázne, akú vybrať prilbu, respektíve ako vybrať správne konkrétne pre nás a naše požiadavky (z hľadiska motorky, trasy, terénu,..).Cross motorkár s modrou prilbou na hlave
Dôležité je na základe faktorov uvedených v zátvorke vybrať zodpovedajúci typ prilby, čiže otvorenú, integrálnu, vyklápaciu alebo na motokros? Cestnú alebo na enduro?
Samozrejme je dôležité zohľadniť aj kvalitatívne vlastnosti, materiál škrupiny, aerodynamiku, kedy komfortné a do detailu funkčné vlastnosti môžu ponúknuť tiež cenovo prístupnejšie typy a značka ako hjchttps://www.eres-racing.sk/prilby-hjc/.

  • Akýmsi základným pravidlom je kupovať si vlastnú moto-prilbu a nespoliehať sa na roznosenú po niekom, kto ju mal pred vami.

Dôležité je takisto trafiť správnu veľkosť. V kamennej predajni sa dá moto-prilba detailne nasadiť, respektíve odskúšať, no v opačnom prípade sú dostupné číslovania, a to XXXS až po XXXL. Akési najčastejšie a bežnejšie kategórie sú však S (malá), M (stredná), L (veľká) a XL (extra veľká). Tu zohráva úlohu obvod hlavy v cm a to nasledovne:Motorkár, náročnejší prírodný terén

  • S (55 – 56 cm), M (57 – 58 cm), L (59- 60 cm), XL (61-62 cm)

Z hľadiska komfortu je prioritou tiež vnútrajšok prilby, pričom je známe, že drahšie (a spravidla veľmi známe) modely disponujú vyberateľnou vnútornou časťou, ktorá sa dá zakaždým pekne vyprať. V opačnom prípade je možné vnútrajšok pravidelne čistiť vlhkou utierkou alebo použitím špeciálneho spreja.