Trápia vás kŕčové žily? Prestaňte jesť slaninu, dajte si pohánku!

Kŕčové žily http://www.venasum.com/stranky/ochorenia-zil/krcove-zily.php vznikajú v dôsledku nesprávneho fungovania vašich ciev, na dolných končatinách. Najlepšou prevenciou, no zároveň  liečbou, je teda starostlivosť o samotné cievy. Viete ako ich udržať zdravé, ktoré potraviny obmedziť, ktoré úplne vylúčiť a ktoré naopak prijímať vo zvýšenom množstve?Slanina nakrájaná na drevenom denku.jpg
 
Menej tukov a viac vlákniny
Vaše cievy potrebujú najmä dve veci. Prvou z nich je znížený príjem tukov. Tie sa totiž ukladajú v cievach a spôsobujú problémy s vysokým cholesterolom. Vysoký cholesterol je zároveň prvý krok k tomu, aby u vás došlo k iným – vážnejším – ochoreniam ciev, napríklad i ku kŕčovým žilám.
 
Tuky sú ukryté v mnohých potravinách, veľakrát aj v takých, kde by ste to možno nečakali. Je taktiež dôležité, aby ste sa naučili rozlišovať zdravé a nezdravé tuky. Tak napríklad losos, patrí k veľmi mastným rybám. Je to však v poriadku, pretože obsahuje prevažne nenasýtené mastné kyseliny. Ch vyvážená hladina stojí za zdravými cievami a má mnoho ďalších prínosov, ktoré však s cievami priamo nesúvisia.
 
Druhou vecou, ktoré vaše žily ocenia, je zvýšený príjem vlákniny. Vláknina zodpovedá za to, že sa potrava v tele dostane tam, kam sa má. Aby ste tomu lepšie rozumeli, časť tukov sa dostane do ciev, no ich podstatná časť by sa mala dostať do pečene. Pečeň ich však musí následne dokázať prefiltrovať a vylúčiť z tela. Presne v tomto smere vám pomôže vláknina.
 
Čo jesť a čo nejesť?
Ak chcete predchádzať problémom s kŕčovými žilami alebo ak chcete urýchliť ich liečbu, mali by ste sa začať stravovať trošku inak. Pri zostavovaní vášho jedálnička myslite na dve veci, ktoré sme si popísali vyššie, teda na znížený príjem tukov a zvýšený príjem vlákniny.Pohánka s petržlenovou vňaťou v miske.jpg
 
Potraviny, ktorým by ste sa mali vyhýbať:Mastné mäso, údeniny, párky, šunky, klobása, plnotučné mliečne výrobky a maslo.
 
Potraviny, ktoré by ste mali prijímať vo zvýšených dávkach:Pohánka, celozrnné pečivo a iné celozrnné výrobky, jablká, citrusy.